Huomioita

Palaa etusivulle.

Pelejä vaihtoon

Kiehtoisikohan ketään ajatus pelien vaihtamisesta? Hyllystä löytyisi muutama peli, joille olisi vähänlaisesti käyttöä, mutta ehkä ne jotakuta muuta liikuttaisivat. Vaihtaisin mieluusti pelejä yksi-yhteen-periaatteella parempiin. Jos kiinnostusta löytyisi, pelejä voisi yrittää vaihtaa math trade -periaatteella eli ketjuvaihdolla. Ajatus on siis se,...
09.05.2006, klo 15.31

Travian ja epäreiluus

Pari kuukautta Traviania on takana ja voin todeta olevani totaalisen koukussa. Peli on erittäin addiktiivinen. Edistystä on tapahtunut: kyliä on jo kolme ja armeijani marssivat terrorisoimassa naapurustoa. Olen päätynyt suhteelliseen hyvään seuraan muutaman liittoumakokeilun jälkeen. Huomaan myös tehneeni alussa hyvän...
11.03.2006, klo 16.43

Pelejä kaupan

Laitoin Huuto.nettiin pari vähän pelattua peliä myyntiin. Tarjolla olisi Pocket Kingdom N-Gagelle (tallennus taisi tuhoutua kännykän huollon yhteydessä), Combat Mission 2 PC:lle ja Polarium DS:lle. Kaikki ehdottomasti tutustumisen arvoisia pelejä. Jos lähtöhinnat eivät miellytä, otan tarjouksia vastaan, erityisesti jos olet...
19.01.2006, klo 09.42

Fahrenheit

Fahrenheit onnistuu olemaan erilainen seikkailupeli. Pelissä on hyvät ja huonot puolensa, mutta ainakin tähän asti hyvät voittavat huonot.
27.10.2005, klo 11.14

Lautapelivuosiäänestys

Blogin hiljaisuuden selittelyä, lautapelivuosiäänestyksen mainos.
01.09.2005, klo 09.38

Baldur's Gate pelattu

Baldur's Gate: Dark Allience oli lyhyt - alle yhdeksän tuntia! - mutta kerrassaan viihdyttävä dungeon hack -paketti. Typerää roolipeliklisettä, mutta addiktiivistä sittenkin. Kakkososaa kehiin!
29.04.2005, klo 18.27

San Andreas ja Baldur's Gate

Grand Theft Auto: San Andreas ei pikatestin perusteella vakuuttanut. Pelissä on hienot puolensa (musiikki, laaja maailma), mutta kökkö grafiikka ei miellyttänyt. Baldur's Gate: Dark Alliancen yksinkertainen hack'n'slash-asenne sen sijaan miellytti, enemmän kuin Neverwinter Nightsin astetta vakavampi roolipelaaminen.
24.04.2005, klo 13.05

Kolme syytä hankkia Nintendo DS

Nintendo DS on tullut ja tulee myös tähän talouteen. Kolme syytä hankkia Nintendo DS.
19.03.2005, klo 09.36

Roolipeleistä

Hehkutusta Tales of Symphoniasta; toinen levy on saavutettu, tapahtumat etenevät vinhaa vauhtia. Seuraajan valinta; seuraava eeppinen roolipelikokemus on Disgaea: Hour of Darkness. Terminologiapohdintaa.
11.03.2005, klo 16.43

Snakes Outbreak

Matopeli tekee paluun N-Gagelle Snakesin muodossa. Kolmiulotteista matopeliä jaellaan ilmaiseksi verkossa ja sitä voi levittää kavereilleen helposti Bluetoothin kautta. Kätevää, toisin kuin pelin kotisivut.
27.01.2005, klo 08.31

Pathway to Glory etenee

Pathway to Glory helpottuu vaikean kolmostehtävän jälkeen merkittävästi. Oman joukko-osaston miehiinkin kiintyy taistelujen myötä todella. Tekoäly ei vain valitettavasti pysty pistämään kampoihin ihmispelaajan tavoin.
24.01.2005, klo 16.08

Pettymys ja voitto

Yliopiston digitaaliset pelit ja viihde -kurssi jää väliin, mutta lohdutuksena posti toi lipun Pelit-lehden Vuoden 2004 parhaat pelit -gaalaan.
16.01.2005, klo 11.54

Akateemista pelaamista

Opiskelen sivuaineena hypermediaa ja kevään opinnoissani on luvassa kiinnostava kurssi digitaalisista peleistä ja viihteestä. Odotan mielenkiinnolla!
15.12.2004, klo 12.50

Pelit-lehden Vuoden peli

Pelit-lehden vuosiäänestyksen asetelma on aika itsestäänselvä: linjan Half-Life 2, Halo 2, Gran Theft Auto: San Andreas ulkopuolelta tuskin nähdään yllätyksiä. Mutta mikä on Cuben paras peli, ja voittaako Half-Life 2 vai Halo 2 kaikista parhaimman pelin palkinnon?
03.12.2004, klo 15.18

Dynaaminen vaikeustason ja pelattavuuden hallinta

Dynaaminen vaikeustason hallinta pelastaisi monen pelaajan juuttumiselta ja turhautumiselta. Dynaamisella pelitavan hallinnalla pelikokemus taas voisi muuttua pelaajan mieltymyksen mukaan. Kiinnostavia ajatuksia molemmat.
24.11.2004, klo 13.39

Burnout vs FlatOut

Kotimainen FlatOut vaikuttaa hyvin vakuuttavalta romurallipeliltä, mutta miten se pärjää vertailussa Burnout 3:lle? Onko FlatOut hyvä hankinta, jos hyllystä löytyy jo Burnout? Kysyn, en vastaa.
10.11.2004, klo 08.49

Mario Party 6 - uusi ohjainratkaisu?

Mario Party 6 tuo mukanaan aivan uuden ja entistä helpomman tavan pelata. Onko kyseessä Eye Toy -tyyppinen kamera vai mikä, selviää loppuvuodesta.
27.07.2004, klo 21.11

Silent Hill 3 ja erikoinen pelikello

Silent Hill kolmosen pelikello on jännittävää laatua: se laskee vain tehokkaan peliajan.
03.07.2004, klo 14.18

Hakkeroitu Soul Calibur 2

Soul Caliburiin saa mielenkiintoisia muutoksia GameSharkilla. Sopivilla koodeilla hahmojen ulkoasu muuttuu. Mark W. Sherman kertoo koodit ja havainnollistaa videolla.
21.06.2004, klo 09.43

F-Zero GX ja mestareiden konstit

F-Zero GX:ssä on mahdollista käyttää monenlaisia ovelia konsteja. Osa niistä on hyvinkin epäilyttäviä ja pilannut monet kisat, mutta osa taas muuten vain kekseliäitä. Advanced F-Zero GX Techniques/Tactics opettaa konstit ja esittelee tulokset videoin. Ordeal-radan ajaminen 15 sekunnissa on kieltämättä varsin...
26.04.2004, klo 12.26

Pelikellot

Pelin pelaamiseen käytetyn ajan mittaava kello on nerokkaimpia keksintöjä koskaan. Koneen äärellä kuluvaa aikaa tulee harvemmin seurattua, varsinkin kun se tahtoo soljua ohi vähän huomaamattakin. Toisaalta olisi kiinnostavaa tietää, kauanko jotain peliä on tullut tahkottua... Erityisesti tämä koskee seikkailupelejä ja...
26.04.2004, klo 09.19