Huononäköiset pelihahmot
Olet Mikko Saaren Elämä ja mielipiteet -blogissa. Tämä kirjoitus on julkaistu 23.03.2004, klo 12:02.
Edellinen kirjoitus: Levyjä kaupan
Seuraava kirjoitus: Liittymänvaihdos
Jos haluat lukea lisää kirjoituksiani samasta aiheesta, tämä kirjoitus kuuluu kategoriaan Pelit.
Katso myös:- Tower Defense ja Google SketchUp
- Tajunnanvirtaa
- Joululahjaksi lautapelejä
- Nooan harrastukset
- Silmäpähkinä
- Korttipelikysely
- Toinen kirja
- Mario Kart DS ja nettipeli
- Vuosiäänestys
- Palapelillä miljonääriksi
Tulipa tuossa mieleeni mielenkiintoinen tehokeino peleissä käytettäväksi: huononäköiset pelihahmot. Idea toimii luonnollisesti vain peleissä, joissa pelaaja katselee maailmaa pelihahmon silmin. Hahmo voisi olla heikkonäköinen ja silmälasipäinen. Lasien menettäminen voisi olla hyvinkin ikävä juttu... Teknisesti näön heikentyminen olisi helppo toteuttaa.
Täysi sokeus ei taitaisi toimia kuin todella satunnaisena tehokeinona, sillä peli ei voi kuitenkaan tarjota näön lisäksi muuta aisti-informaatiota kuin kuulon, joten sokeus olisi käytännössä kai aika tylsää. Sen sijaan vähäisempi näön heikentyminen voisi tehdä pelistä hyvinkin kiinnostavaa.
Kommentit ja TrackBackit
Tämän merkinnän TrackBack URL on:
http://www.melankolia.net/mt/mt-tb.cgi/2257
Johanna kirjoitti 23.03.2004, klo 14:59:
No jaa, itse en miinus kahdeksan näölläni tuollaista tehokeinoa peleihin kaipaa. Tosielämän uimahallikäynneissä on tarpeeksi seikkailun tuntua...